Αναγκαίο ένα εμπορευματικό κέντρο στην περιοχή μας

Μία συζήτηση η οποία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια άλλα έμεινε ημιτελής με αρνητικές επιπτώσεις για το Νομό μας
Τρία χρόνια πριν ανέκυψε το ζήτημα της χωροθέτησης των εμπορευματικών κέντρων για τη Θεσσαλία.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον τότε σχεδιασμό, στη Θεσσαλία προβλέπονταν η δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα, για την ακρίβεια, μεταξύ Λάρισας και Βόλου και δύο εμπορευματικών κόμβων. Ο ένας στα Τρίκαλα και ο δεύτερος στην Καρδίτσα.
Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έγινε αποδεκτός από τους φορείς του Νομού Τρικάλων.
Αντιθέτως, στη γειτονική Καρδίτσα, αμέσως αναπτύχθηκαν πρωτοβουλίες για τη δημιουργία δεύτερου εμπορευματικού κέντρου, με έδρα την Καρδίτσα και ακτίνα δράσης, όλη τη Δυτική Θεσσαλία.
Σύμφωνα με αυτή την επιχειρηματολογία, «τα δεδομένα που παρουσιάζονται στην Καρδίτσα και την Δυτ. Θεσσαλία γενικότερα, με τον υπό διαμόρφωση νέο οδικό χάρτη της περιοχής, λόγω της κατασκευής του άξονα Ε65, σε συνδυασμό με τις συνδέσεις του προς Λάρισα και Βόλο, μπορούν να κατατάξουν την Καρδίτσα σε ένα σημαντικό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, παίζοντας έτσι ένα πιο ενισχυτικό οικονομικό ρόλο στην ευρύτερη περιφέρεια της Θεσσαλίας».
Τα δεδομένα αυτά «βάζουν στο τραπέζι» την δυνατότητα μιας αποτελεσματικής συνδιεκδίκησης ενός Εμπορευματικού Κέντρου στο Νομό Καρδίτσας. Η δημιουργία μάλιστα ενός τέτοιου Εμπορευματικού Κέντρου - ανάμεσα στους υπό κατασκευή κόμβους του Δέλτα (ο οποίος θα συνδέει την Ε65 με την Λάρισα) και των Σοφάδων ή της Ανάβρας (ο οποίος θα συνδέσει την Ε65 με τον Βόλο) αποκτά ιδιαίτερη σημασία, λόγω της κεντροβαρικής θέσης του, σε συνδυασμό με τον ακτοπλοϊκό (λιμάνι Βόλου), οδικό (Ε65) και αεροπορικό (Αγχίαλος) ανασχεδιασμό, που συντελείται στην Κεντρική Ελλάδα.
Η Καρδιτσιώτικη πρωτοβουλία και τα Τρίκαλα
Στο Νομό Τρικάλων δεν υπήρξε ανάλογη διεκδίκηση. Για άλλη μια φορά περιοριστήκαμε σε ό,τι μας έδωσαν χωρίς ουσιαστική διεκδίκηση για μία υποδομή ηο οποία με δεδομένη την κρίση και την αναγκαία αλλαγή του οικονομικού μοντέλου αποτελεί προϋπόθεση για την εξωστρέφεια της τοπικής οικονομίας.
υφίσταται ανάλογη διεκδίκηση.
Κι αυτό γιατί, η διαφορά μεταξύ του «κέντρου» και του «κόμβου» είναι μεγάλη. Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες, το «κέντρο» έχει διαπεριφερειακή σημασία, ενώ ο «κόμβος» μια νομαρχιακή – τοπική. Η διαφορά, μπορεί να αξιολογηθεί και σε επίπεδο εκτάσεων. Ένα εμπορευματικό κέντρο, χρειάζεται πάνω από 200 στρέμματα για να αναπτυχθεί, ενώ για τον εμπορευματικό κόμβο, μόλις 80 στρέμματα.
Μοιραστείτε στο Google Plus

About PAPARATZANEWS

Άμεση ενημέρωση για όλα όσα συμβαίνουν στο ΔΕΝΔΡΟΧΩΡΙ και σε όλο το δήμο Τρικάλων · νέα, ειδήσεις και εκδηλώσεις ζωντανά έγκυρα.