Καταναλωτές λαμβάνουν ακόμη και 4 ευρώ λόγω των αυξήσεων των τιμών και της οικονομικής δυσπραγίας
Στα περισσότερα πρατήρια του νομού η τιμή της αμόλυβδης ξεπερνά το 1,65 ευρώ το λίτρο ενώ στα βενζινάδικα που φέρουν σήματα ακριβότερων εταιρειών η τιμή ξεπερνά το 1,70 ευρώ ανά λίτρο.
Ο Τρικαλινός και γενικότερα ο Έλληνας οδηγός έχει βάλει σε αυστηρή «δίαιτα» το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του. Οι τσέπες των οδηγών τόσο των ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων, όσο και των επαγγελματικών δέχονται στην παρούσα φάση διπλό πλήγμα, αφενός από την οικονομική κρίση, αφετέρου από την αύξηση των τιμών των καυσίμων.
Η ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων τους τελευταίους μήνες σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση έχει μειώσει αρκετά την κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων των Τρικάλων με αποτέλεσμα να αραιώνουν καθημερινά όλο και περισσότερο οι επισκέψεις πελατών στα βενζινάδικα.
Ως αιτίες των γενναίων αυτών αυξήσεων στα καύσιμα, στελέχη της αγοράς επικαλούνται τις αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης γεγονός που αυξάνει την τιμή στα καύσιμα.
Πλέον η οικονομική κατάσταση γίνεται ολοένα και χειρότερη και ο κόσμος έχει πολύ μεγάλες δυσκολίες να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Είναι δύσκολο κάποιος που έμαθε να πηγαίνει στη δουλειά του με το ΙΧ αυτοκίνητό του, να μάθει να κυκλοφορεί με την αστική συγκοινωνία, ή αν βολεύει, να πάει στη δουλειά του με τα πόδια.
Στα περισσότερα πρατήρια του νομού η τιμή της αμόλυβδης ξεπερνά το 1,65 ευρώ το λίτρο ενώ στα βενζινάδικα που φέρουν σήματα ακριβότερων εταιρειών η τιμή ξεπερνά το 1,70 ευρώ ανά λίτρο.
Οι οδηγοί μπροστά σε αυτές τις αυξήσεις και στις ιδιαίτερα τσουχτερές για τις τσέπες τους τιμές, κινητοποιούν τα αυτοκίνητά τους, μειώνουν τις άσκοπες μετακινήσεις τους, προμηθεύονται ιδιαίτερα μικρά ποσά καυσίμου.
Φυσικά οι εποχές των γεμάτων ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων έχουν φύγει ανεπιστρεπτί, αφού πλέον η πλειονότητα των οδηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης αλλά τώρα τελευταία και των επαγγελματικών οχημάτων προμηθεύονται ιδιαίτερα χαμηλές ποσότητες.
Η «ΕΡΕΥΝΑ» ζήτησε την άποψη του προέδρου βενζινοπωλών Τρικάλων κ. Αναστάσιου Γκούμα, ο οποίος παρουσίασε την κατάσταση με τα μελανότερα χρώματα.
Μικροποσά για βενζίνη
Πρατηριούχοι καυσίμων, κατά το ρεπορτάζ, μας είπαν ότι είναι πάρα πολλοί εκείνοι που τους ζητούν να τους βάλουν ακόμη και 3 ευρώ βενζίνη. Ίσα-ίσα να μπουν στην πόλη και να επιστρέψουν στο σπίτι τους με το αυτοκίνητό τους και την επομένη … βλέπουν. Μας διαβεβαίωσαν επίσης, ότι τώρα πια, ελάχιστοι είναι εκείνοι που τους ζητούν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους.
Στο γεγονός αυτό ήρθε να συμφωνήσει και ο κ. Γκούμας, εξηγώντας ότι τα μεγάλα ποσά ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Το συνηθισμένο ποσό στα πρατήρια είναι 10 ευρώ. Βέβαια ο πρατηριούχος προμηθεύει καύσιμα, όσα του ζητήσει ο καταναλωτής. Αντιλαμβάνεται και ο ίδιος την κατάσταση που επικρατεί και προσπαθεί να εξυπηρετήσει το κοινό.
«Όταν δεν δουλεύει ο επαγγελματίας, όταν υπάρχει ανεργία, όταν μειώνονται επιδόματα, όταν αυξάνεται ραγδαία ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, πώς να μπορέσει να κινηθεί ο κόσμος. Οι περιττές μετακινήσεις μειώνονται, ενώ τα ποσά για καύσιμα μειώνονται δραστικά», σημείωσε ο κ. Γκούμας.
Φτάνει να σημειώσουμε πριν περίπου ένα χρόνο με 20 ευρώ προμηθευόμασταν 23 λίτρα βενζίνης. Σήμερα μετά τις αυξήσεις με το ίδιο ποσό λαμβάνουμε τη μισή ποσότητα και συγκεκριμένα μόλις 11 λίτρα.
Από την πλευρά της η πανελληνία ομοσπονδία πρατηριούχων εκπρόσωπος από τα Τρίκαλα είναι και ο κ. Γκούμας πιέζει προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που ξεπερνά το 1,15 ευρώ, δείχνοντας κατά αυτό τον τρόπο ότι με την αύξηση του ΕΦΚ κυριαρχούν οι μειώσεις στην αγορά των καύσιμων.
«Κάποια στιγμή θα πρέπει αν αντιληφθούν ότι κρίνεται αναγκαία η μείωση του ΕΦΚ. Όπως και θα πρέπει να καταλάβουν έστω αυτοί οι ελάχιστοι, ότι το κέρδος των βενζινοπωλών είναι ελάχιστο», συμπλήρωσε ο κ. Γκούμας.
Συνεχίζουν τα λουκέτα
Λουκέτα δεν βάζουν μοναχά οι έμποροι και επαγγελματοβιοτέχνες, μια εικόνα συνηθισμένοι στην πόλη των Τρικάλων. Λουκέτα συναντούμε και σε επιχειρήσεις πρατηρίων βενζίνης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας μέσα σε περίπου ένα χρόνο σε πανελλαδικό επίπεδο έκλεισαν 2500 πρατήρια βαδίζοντας στη οδό της ανεργίας εκατοντάδες εργαζόμενοι και χιλιάδες ιδιοκτήτες.
Όσον αφορά σε τοπικό επίπεδο το τελευταίο χρόνο έχουν κλείσει 40 πρατήρια καυσίμων, ένα γεγονός που θα αυξηθεί αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
«Η πλειονότητα των βενζινοπωλών δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και στις ανάγκες. Η χαμηλή κίνηση, το ελάχιστο κέρδος, οι αυξημένες υποχρεώσεις οδηγούν πολλούς συναδέλφους στο κλείσιμο», κατέληξε ο κ. Γκούμας.
Στα περισσότερα πρατήρια του νομού η τιμή της αμόλυβδης ξεπερνά το 1,65 ευρώ το λίτρο ενώ στα βενζινάδικα που φέρουν σήματα ακριβότερων εταιρειών η τιμή ξεπερνά το 1,70 ευρώ ανά λίτρο.
Ο Τρικαλινός και γενικότερα ο Έλληνας οδηγός έχει βάλει σε αυστηρή «δίαιτα» το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του. Οι τσέπες των οδηγών τόσο των ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων, όσο και των επαγγελματικών δέχονται στην παρούσα φάση διπλό πλήγμα, αφενός από την οικονομική κρίση, αφετέρου από την αύξηση των τιμών των καυσίμων.
Η ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων τους τελευταίους μήνες σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση έχει μειώσει αρκετά την κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων των Τρικάλων με αποτέλεσμα να αραιώνουν καθημερινά όλο και περισσότερο οι επισκέψεις πελατών στα βενζινάδικα.
Ως αιτίες των γενναίων αυτών αυξήσεων στα καύσιμα, στελέχη της αγοράς επικαλούνται τις αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης γεγονός που αυξάνει την τιμή στα καύσιμα.
Πλέον η οικονομική κατάσταση γίνεται ολοένα και χειρότερη και ο κόσμος έχει πολύ μεγάλες δυσκολίες να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Είναι δύσκολο κάποιος που έμαθε να πηγαίνει στη δουλειά του με το ΙΧ αυτοκίνητό του, να μάθει να κυκλοφορεί με την αστική συγκοινωνία, ή αν βολεύει, να πάει στη δουλειά του με τα πόδια.
Στα περισσότερα πρατήρια του νομού η τιμή της αμόλυβδης ξεπερνά το 1,65 ευρώ το λίτρο ενώ στα βενζινάδικα που φέρουν σήματα ακριβότερων εταιρειών η τιμή ξεπερνά το 1,70 ευρώ ανά λίτρο.
Οι οδηγοί μπροστά σε αυτές τις αυξήσεις και στις ιδιαίτερα τσουχτερές για τις τσέπες τους τιμές, κινητοποιούν τα αυτοκίνητά τους, μειώνουν τις άσκοπες μετακινήσεις τους, προμηθεύονται ιδιαίτερα μικρά ποσά καυσίμου.
Φυσικά οι εποχές των γεμάτων ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων έχουν φύγει ανεπιστρεπτί, αφού πλέον η πλειονότητα των οδηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης αλλά τώρα τελευταία και των επαγγελματικών οχημάτων προμηθεύονται ιδιαίτερα χαμηλές ποσότητες.
Η «ΕΡΕΥΝΑ» ζήτησε την άποψη του προέδρου βενζινοπωλών Τρικάλων κ. Αναστάσιου Γκούμα, ο οποίος παρουσίασε την κατάσταση με τα μελανότερα χρώματα.
Μικροποσά για βενζίνη
Πρατηριούχοι καυσίμων, κατά το ρεπορτάζ, μας είπαν ότι είναι πάρα πολλοί εκείνοι που τους ζητούν να τους βάλουν ακόμη και 3 ευρώ βενζίνη. Ίσα-ίσα να μπουν στην πόλη και να επιστρέψουν στο σπίτι τους με το αυτοκίνητό τους και την επομένη … βλέπουν. Μας διαβεβαίωσαν επίσης, ότι τώρα πια, ελάχιστοι είναι εκείνοι που τους ζητούν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους.
Στο γεγονός αυτό ήρθε να συμφωνήσει και ο κ. Γκούμας, εξηγώντας ότι τα μεγάλα ποσά ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Το συνηθισμένο ποσό στα πρατήρια είναι 10 ευρώ. Βέβαια ο πρατηριούχος προμηθεύει καύσιμα, όσα του ζητήσει ο καταναλωτής. Αντιλαμβάνεται και ο ίδιος την κατάσταση που επικρατεί και προσπαθεί να εξυπηρετήσει το κοινό.
«Όταν δεν δουλεύει ο επαγγελματίας, όταν υπάρχει ανεργία, όταν μειώνονται επιδόματα, όταν αυξάνεται ραγδαία ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, πώς να μπορέσει να κινηθεί ο κόσμος. Οι περιττές μετακινήσεις μειώνονται, ενώ τα ποσά για καύσιμα μειώνονται δραστικά», σημείωσε ο κ. Γκούμας.
Φτάνει να σημειώσουμε πριν περίπου ένα χρόνο με 20 ευρώ προμηθευόμασταν 23 λίτρα βενζίνης. Σήμερα μετά τις αυξήσεις με το ίδιο ποσό λαμβάνουμε τη μισή ποσότητα και συγκεκριμένα μόλις 11 λίτρα.
Από την πλευρά της η πανελληνία ομοσπονδία πρατηριούχων εκπρόσωπος από τα Τρίκαλα είναι και ο κ. Γκούμας πιέζει προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που ξεπερνά το 1,15 ευρώ, δείχνοντας κατά αυτό τον τρόπο ότι με την αύξηση του ΕΦΚ κυριαρχούν οι μειώσεις στην αγορά των καύσιμων.
«Κάποια στιγμή θα πρέπει αν αντιληφθούν ότι κρίνεται αναγκαία η μείωση του ΕΦΚ. Όπως και θα πρέπει να καταλάβουν έστω αυτοί οι ελάχιστοι, ότι το κέρδος των βενζινοπωλών είναι ελάχιστο», συμπλήρωσε ο κ. Γκούμας.
Συνεχίζουν τα λουκέτα
Λουκέτα δεν βάζουν μοναχά οι έμποροι και επαγγελματοβιοτέχνες, μια εικόνα συνηθισμένοι στην πόλη των Τρικάλων. Λουκέτα συναντούμε και σε επιχειρήσεις πρατηρίων βενζίνης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας μέσα σε περίπου ένα χρόνο σε πανελλαδικό επίπεδο έκλεισαν 2500 πρατήρια βαδίζοντας στη οδό της ανεργίας εκατοντάδες εργαζόμενοι και χιλιάδες ιδιοκτήτες.
Όσον αφορά σε τοπικό επίπεδο το τελευταίο χρόνο έχουν κλείσει 40 πρατήρια καυσίμων, ένα γεγονός που θα αυξηθεί αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
«Η πλειονότητα των βενζινοπωλών δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και στις ανάγκες. Η χαμηλή κίνηση, το ελάχιστο κέρδος, οι αυξημένες υποχρεώσεις οδηγούν πολλούς συναδέλφους στο κλείσιμο», κατέληξε ο κ. Γκούμας.