Σε κλίμα ανασφάλειας οδηγούνται εκατονάδες Τρικαλινοί υποψήφιοι και οι γονείς τους, καθώς οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλήνιες εξετάσεις προκάλεσαν αιφνιδιασμό και αναστάτωση.
Από τη μια έχουμε την αιφνιδιαστική απόφαση της υπουργού Παιδείας για έναρξη των εξετάσεων στις 12 Μαΐου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και από την άλλη τη συρρίκνωση των εξεταστικών κέντρων, τους δύο τύπους απολυτηρίων που καθιερώνονται, αλλά και τη μη ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων, πράγματα που δημιουργούν προβληματισμό στους μαθητές.
Γίνεται λόγος για αιφνιδιαστική ανακοίνωση της έναρξης των πανελληνίων εξετάσεων στις 12 Μαΐου γιατί η ίδια η υπουργός Παιδείας είχε προσδιορίσει την έναρξη των εξετάσεων εντός του τρίτου δεκαημέρου του Μαΐου. Και πολλοί μαθητές ισχυρίζονται πως μπορεί αυτή η διαφορά να φαίνεται μικρή όμως αυτές οι 8 ή οι 10 ημέρες είναι πολύ σημαντικές για τους υποψηφίους που έχουν κάνει τον προγραμματισμό των επαναλήψεών τους.
Σε ότι αφορά τα εξεταστικά κέντρα, ο αριθμός τους δεν έχει ακόμα καθοριστεί καθώς το υπουργείο με εγκύκλιο ζητά να μην λειτουργήσουν Λυκειακές Επιτροπές σε σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών, αλλά αυτοί οι μαθητές να μεταφέρονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις σε άλλα σχολεία. Κάτι που σύμφωνα με εκπαιδευτικούς συνδικαλιστές, δημιουργεί ανισότητα στις συνθήκες κάτω από τις οποίες διαγωνίζονται αυτοί οι μαθητές, αφού όλοι οι άλλοι μαθητές θα εξετάζονται στα σχολεία τους.
Εν μεταξύ άγνωστος παραμένει ακόμα ο αριθμός των εισακτέων και όπως επισημαίνεται, το υπουργείο Παιδείας για πρώτη φορά έχει καθυστερήσει τόσο την συγκεκριμένη ανακοίνωση η οποία επηρεάζει την ψυχολογία των μαθητών.
Ενστάσεις υπάρχουν και για καθιέρωση δύο τύπων απολυτηρίων - αυτό που αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις και αυτό που αποκτάται με πανελλήνιες εξετάσεις - που έγινε και πάλι αιφνιδιαστικά από το υπουργείο χωρίς να προηγηθεί κάποιος διάλογος ή να υπάρξει κάποια επιστημονική τεκμηρίωση. Και αυτός ο τρόπος απόκτησης απολητηρίου συνιστά για τους εκπαιδευτικούς συνδικαλιστές, άνιση μεταχείριση των μαθητών αφού το σωστό υπό τις παρούσες συνθήκες θα ήταν να παίρνουν όλοι οι μαθητές απολυτήριο Λυκείου με ενδοσχολικές εξετάσεις και έπειτα να διαγωνιστούν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση όσοι θέλουν.
Επίσης θολό παραμένει το τοπίο σε σχέση και με τους καθηγητές που θα εμπλακούν στην διαδικασία των εξετάσεων. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι είχαν απειληθεί οι εξετάσεις από τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών που έγιναν σε απάντηση του εμπαιγμού του υπουργείου σε σχέση με τις αμοιβές τους ενώ είχε καθυστερήσει η διόρθωση γραπτών και κατ' επέκταση η έκδοση των αποτελεσμάτων. Το τι θα γίνει φέτος δεν το γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί καθώς καθυστερεί η σχετική υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ώστε οι εκπαιδευτικοί που θα εμπλακούν στις εξετάσεις να αποζημιώνονται με τις διαδικασίες που προβλέπονται και να μην παρατηρηθεί το περσινό φαινόμενο που άλλα ποσά είχαν συμφωνήσει και άλλα τους καταβλήθηκαν.