Εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών έρχεται να ικανοποιήσει ένα δίκαιο αίτημα (και) των τοπικών εμπόρων και αγροτών
Επεκτείνεται και στα αγροτικά μηχανήματα η απόσυρση με σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Σε εγκύκλιό του σχετικά µε τη διαδικασία της απόσυρσης καινούργιων φορτηγών µεικτού βάρους µέχρι 3,5 τόνων αναφέρει ότι οι ίδιες ακριβώς ρυθµίσεις θα ισχύσουν και αν τα οχήµατα αυτά χρησιµοποιούνται ως επαγγελµατικά ή αγροτικά.
Στην εγκύκλιο περιλαµβάνεται αναλυτικά ολόκληρη η διαδικασία της απόσυρσης για τα φορτηγά οχήµατα, µέτρο που υπενθυµίζουµε ότι συµπεριλήφθηκε µε προσθήκη στον νόµο για την καταπολέµηση της φοροδιαφυγής. Βασική προϋπόθεση για την απόσυρση ενός φορτηγού είναι ο κάτοχός του να έχει καταβάλει το τέλος κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή του οχήµατος, αλλά και τα τέλη τυχόν προηγούµενων ετών. Εφόσον διαπιστώνεται ότι ο κάτοχος του οχήµατος αυτού οφείλει τέλη κυκλοφορίας,θα πρέπει να προβεί σεάµεση εφάπαξ καταβολή τους, όπως και των κατά περίπτωση προστίµων, ώστε να του χορηγηθεί η βεβαίωση για την απόσυρση. Για να διαπιστωθεί αν ο κάτοχος του οχήµατος χρωστάει ή όχι τέλη κυκλοφορίας παλαιότερων ετών θα διενεργείται έλεγχος µέσω του συστήµατος TAXIS.
Όπως ακριβώς ισχύει και για την απόσυρση Ι.Χ., έτσι και στις περιπτώσεις των φορτηγών η υποχρέωση καταβολής των οφειλόµενων τελών κυκλοφορίας και προστίµων είναι αυτοτελής, και βαρύνει τον εκάστοτε κάτοχο του οχήµατος, για το διάστηµα που το είχε στην κατοχή του.
Συνεπώς, σε περίπτωση που υπάρχουν οφειλές τελών κυκλοφορίας προηγούµενων κατόχων του ίδιου οχήµατος, αυτά θα βεβαιώνονται από τον έφορο, και υπόχρεος θα είναι ο εκάστοτε κάτοχος του αυτοκινήτου.
Οσο για τη βεβαίωση που θα χορηγεί η Εφορία στον κάτοχο του αυτοκινήτου, θα αναγράφει ότι «για το αποσυρόµενο όχηµα µε αριθµό κυκλοφορίας έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και των προηγούµενων ετών».
Να σημειωθεί ότι η επέκταση της απόσυρσης στα φορτηγά, επαγγελματικά και αγροτικά αποτελούσε αίτημα των εμπόρων αυτοκινήτων. Επίσης, οι εκπρόσωποι των αγροτών με επιστολές και υπομνήματα προς το υπουργείο Οικονομικών ζητούσαν την επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και στα αγροτικά μηχανήματα. Επομένως, η συγκεκριμένη εγκύκλιο έρχεται να ικανοποιήσει ένα αίτημα που τυγχάνει ευρείας υποστήριξης και αποδοχής.
Επεκτείνεται και στα αγροτικά μηχανήματα η απόσυρση με σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Σε εγκύκλιό του σχετικά µε τη διαδικασία της απόσυρσης καινούργιων φορτηγών µεικτού βάρους µέχρι 3,5 τόνων αναφέρει ότι οι ίδιες ακριβώς ρυθµίσεις θα ισχύσουν και αν τα οχήµατα αυτά χρησιµοποιούνται ως επαγγελµατικά ή αγροτικά.
Στην εγκύκλιο περιλαµβάνεται αναλυτικά ολόκληρη η διαδικασία της απόσυρσης για τα φορτηγά οχήµατα, µέτρο που υπενθυµίζουµε ότι συµπεριλήφθηκε µε προσθήκη στον νόµο για την καταπολέµηση της φοροδιαφυγής. Βασική προϋπόθεση για την απόσυρση ενός φορτηγού είναι ο κάτοχός του να έχει καταβάλει το τέλος κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή του οχήµατος, αλλά και τα τέλη τυχόν προηγούµενων ετών. Εφόσον διαπιστώνεται ότι ο κάτοχος του οχήµατος αυτού οφείλει τέλη κυκλοφορίας,θα πρέπει να προβεί σεάµεση εφάπαξ καταβολή τους, όπως και των κατά περίπτωση προστίµων, ώστε να του χορηγηθεί η βεβαίωση για την απόσυρση. Για να διαπιστωθεί αν ο κάτοχος του οχήµατος χρωστάει ή όχι τέλη κυκλοφορίας παλαιότερων ετών θα διενεργείται έλεγχος µέσω του συστήµατος TAXIS.
Όπως ακριβώς ισχύει και για την απόσυρση Ι.Χ., έτσι και στις περιπτώσεις των φορτηγών η υποχρέωση καταβολής των οφειλόµενων τελών κυκλοφορίας και προστίµων είναι αυτοτελής, και βαρύνει τον εκάστοτε κάτοχο του οχήµατος, για το διάστηµα που το είχε στην κατοχή του.
Συνεπώς, σε περίπτωση που υπάρχουν οφειλές τελών κυκλοφορίας προηγούµενων κατόχων του ίδιου οχήµατος, αυτά θα βεβαιώνονται από τον έφορο, και υπόχρεος θα είναι ο εκάστοτε κάτοχος του αυτοκινήτου.
Οσο για τη βεβαίωση που θα χορηγεί η Εφορία στον κάτοχο του αυτοκινήτου, θα αναγράφει ότι «για το αποσυρόµενο όχηµα µε αριθµό κυκλοφορίας έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και των προηγούµενων ετών».
Να σημειωθεί ότι η επέκταση της απόσυρσης στα φορτηγά, επαγγελματικά και αγροτικά αποτελούσε αίτημα των εμπόρων αυτοκινήτων. Επίσης, οι εκπρόσωποι των αγροτών με επιστολές και υπομνήματα προς το υπουργείο Οικονομικών ζητούσαν την επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και στα αγροτικά μηχανήματα. Επομένως, η συγκεκριμένη εγκύκλιο έρχεται να ικανοποιήσει ένα αίτημα που τυγχάνει ευρείας υποστήριξης και αποδοχής.