«Ξεκινήσαμε, πριν από οκτώ χρόνια, οι συνεργάτες μου και εγώ, ένα ταξίδι, το οποίο έφθασε στο τέλος του. Το ταξίδι ήταν δύσκολο, αλλά άξιζε». Με αυτή την φράση, άρχισε ο νομάρχης Τρικάλων, κ. Ηλίας Βλαχογιάννης, τον απολογισμό της «Ξεκινήσαμε, πριν από οκτώ χρόνια, οι συνεργάτες μου και εγώ, ένα ταξίδι, το οποίο έφθασε στο τέλος του. Το ταξίδι ήταν δύσκολο, αλλά άξιζε». Με αυτή την φράση, άρχισε ο νομάρχης Τρικάλων, κ. Ηλίας Βλαχογιάννης, τον απολογισμό της οκταετής θητείας του, στο "τιμόνι" της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Τρικάλων, κατά την διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε, χθες το βράδυ.
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Τρικάλων, ενώ το παρόν έδωσαν τοπικοί και πολιτικοί φορείς, καθώς και πολλοί πολίτες.
"Σπουδαίο έργο"
Για ένα σπουδαίο έργο που υλοποιήθηκε, τα οκτώ αυτά χρόνια έκανε λόγο στον σύντομο χαιρετισμό του, ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών και βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ., κ. Νίκος Λέγκας, σημειώνοντας πως έγιναν πολλά έργα στο Νομό. Στην αγαστή συνεργασία που είχαν όλα τα χρόνια που συνεργάστηκαν στάθηκε, στην συνέχεια ο πρώην γενικό γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας, κ. Φώτης Γκούπας, χωρίς ωστόσο να παραλείψει να αναφερθεί και στις καθυστερήσεις που σημειώνονται για μια σειρά έργων, σημαντικά, όπως είπε για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας. «Ένας κύκλος κλείνει. Επιτελέστηκαν σημαντικά έργα, μέσα από το πνεύμα συνεργασίας που υπήρξε, μεταξύ μας», υπογράμμισε από την πλευρά του, ο νομάρχης Λάρισας και γενικός γραμματέας της ΕΝΑΕ, κ. Λουκάς Κατσαρός, ενώ ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ και δήμαρχος Τρικκαίων, κ. Μιχάλης Ταμήλος χαρακτήρισε το έργο που υλοποιήθηκε, ως πλούσιο και σημαντικό. Όπως είπε «όταν προχωρούν τα έργα δεν είναι μόνο γιατί βοηθάει η Κυβέρνηση ή γιατί το θέλει ο εκάστοτε Περιφερειάρχης. Είναι και αποτέλεσμα της όλης οργάνωσης που υπάρχει, κάτι που υπήρχε και στο επιτελείο του Νομάρχη Τρικάλων».
Ως οκταετία προστιθέμενης αξίας, χαρακτήρισε το έργο που εκτελέσθηκε στο Νομό, ο αιρετός Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός, λέγοντας ότι όλοι οι κάτοικοι τρέφουν εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του Νομάρχη, κάτι που διαφάνηκε καθ' όλη την διάρκεια της συνεργασίας τους.
«Αλλάξαμε την πορεία του Νομού»
Στην συνέχεια, ο νομάρχης Τρικάλων, κ. Ηλίας Βλαχογιάννης προχώρησε στο απολογισμό των πεπραγμένων για την περίοδο 2003-2008, λέγοντας πως «ξεκινήσαμε, πριν από οκτώ χρόνια, οι συνεργάτες μου και εγώ, ένα ταξίδι, το οποίο έφθασε στο τέλος του. Το ταξίδι ήταν δύσκολο, αλλά άξιζε» και πρόσθεσε «πολλά μπορεί να πει κανείς πως δεν έγιναν ή ότι δεν προλάβαμε. Έχει μια δόση αλήθειας, αλλά σε συνεργασία με όλους, τόσο με τους Βουλευτές, όσο και με τα μέλη του Νομαρχιακού Συμβουλίου, αλλά με τους τοπικούς άρχοντες καταφέραμε να αλλάξουμε την πορεία του Νομού. «Σήμερα, ολοκληρώνοντας την οκταετία μας, θα σταθούμε στα έργα και τις υποδομές που έδωσαν αναπτυξιακή ώθηση στο Νομό μας, μέσω ΣΑΝΑ, "Πίνδος", "Αλέξανδρος Μπαλτατζής", ΕΣΠΑ. Σας θυμίζω ότι ο προϋπολογισμός των έργων την περίοδο 2003 – 2008 μόνο μέσω ΣΑΝΑ για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων άγγιξε τα 80 εκατ. ευρώ για έργα στο οδικό δίκτυο του Νομού μας, κατασκευή διδακτηρίων, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα, ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση πολιτιστικού αποθέματος και τουριστικού προϊόντος,
εγγειοβελτιωτικά έργα, βελτίωση και ανάδειξη Μουσείων και Μνημείων στο Νομό
και μελέτες για την προετοιμασία του Γ' ΚΠΣ», πρόσθεσε.
Κατά τον Νομάρχη εξασφαλίστηκαν άλλα 57 εκατ. ευρώ (56.540.473,00 ευρώ) από Νομαρχιακά Προγράμματα την περίοδο 2003 – 2010 για το οδικό δίκτυο. Ειδικότερα, για έργα και μελέτες στο πρόγραμμα "Πίνδος" δόθηκαν 20,8 εκατ. ευρώ στο Νομό, ενώ στον κατάλογο των οδικών έργων που άλλαξαν το Νομό-σύμφωνα με τον Νομάρχη- συμπεριλαμβάνονται η κατασκευή των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων που ολοκληρώθηκαν αλλά και εκείνα που εκτελούνται σε όλο το Νομό, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ε – 65, οι άξονες Τρικάλων – Λάρισας, Τρικάλων – Καλαμπάκας, Τρικάλων – Πύλης, Τρικάλων - Άρτας και οι παρακάμψεις των αστικών κέντρων. «Στον αυτοκινητόδρομο Τρικάλων – Λάρισας ολοκληρώθηκε η παράκαμψη Μεγαλοχωρίου, είναι έτοιμο το Τμήμα από τη Γέφυρα στο Κουτσόχερο μέχρι τη Φαρκαδώνα, κατασκευάζεται ο κόμβος Ζάρκου, εκτελείται η παράκαμψη Φαρκαδώνας, το κομμάτι Μεγαλοχώρι – Κλοκοτός και απομένει για υλοποίηση η Βόρεια Παράκαμψη. Στον αυτοκινητόδρομο Τρικάλων – Καλαμπάκας είναι έτοιμο το 90% του έργου. Μέχρι σήμερα δόθηκαν 14.000.000 ευρώ και απαιτούνται άλλα 2 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθεί ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Στον αυτοκινητόδρομο Τρικάλων – Πύλης, το έργο Καραβόπορος – Λυγαριά, προϋπολογισμού 25.000.000 ευρώ, είναι έτοιμο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Για το τμήμα της παράκαμψης Παλιομοναστήρου – Πύλης ολοκληρώνονται οι μελέτες. Επίσης για το δρόμο Πύλης - Αγίου Βησσαρίωνα (γέφυρα «Πορταϊκού»), προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ, ολοκληρώνεται η μελέτη των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Στον αυτοκινητόδρομο Τρικάλων – Άρτας δόθηκε στην κυκλοφορία η σήραγγα της Μεσοχώρας και την ερχόμενη εβδομάδα δίνεται στην κυκλοφορία και η σήραγγα της Γκρόπας. Η κατασκευή του έργου στην Γκρόπα ανέρχεται στο ποσό των 27.000.000 ευρώ και άλλα 5.000.000 είναι το κόστος των προσβάσεων. Για το οδικό δίκτυο του Νομού έγινε βελτίωση – ασφαλτόστρωση 180 χλμ., συντήρηση – διαγράμμιση 1.000 χλμ. οδικού δικτύου» υπογράμμισε.
Ο κατάλογος των έργων
Στη συνέχεια, ο κ. Βλαχογιάννης προχώρησε σε μια εκτενή παρουσίαση των μεγάλων έργων-όπως τόνισε, κάνοντας λόγο για μακρύ κατάλογο. Μεταξύ των έργων περιλαμβάνεται η κατασκευή και λειτουργία του ΧΥΤΑ και των Σταθμών Μεταφόρτωσης, 42 έργα στον ορεινό όγκο από το πρόγραμμα "Πίνδος", 60 έργα από το Γ' ΚΠΣ, η κατασκευή πολλών σύγχρονων διδακτηρίων δόθηκαν περισσότερα από 10.000.000 ευρώ σε ετήσια βάση για πολλά έργα από τα Νομαρχιακά Προγράμματα, οι παιδικές κατασκηνώσεις στην Πεύκη, το νέο σύγχρονο σαλέ και πάρκινγκ στο Χιονοδρομικό Κέντρο Περτουλίου, οι γέφυρες (Αγίου Κων/νου, Ροπωτού, Κουκουράβα, Σαρακίνας, Γερακαρίου, Κοτρωνίου, Αγ. Θεοδώρων κ.α.), το Δικαστικό Μέγαρο, η ολοκλήρωση των νέων Φυλακών, η ολοκλήρωση και η λειτουργία του νέου Νοσοκομείου Τρικάλων, η ολοκλήρωση και η παράδοση των Λαϊκές Κατοικίες της Φαρκαδόνας, η μεταφορά της Διεύθυνσης Μεταφορών σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Σωτήρα, συντηρήσεις – αναστηλώσεις Μοναστηριών και Ναών, συντηρήσεις Μνημείων – πέτρινων γεφυριών και παλιών πέτρινων σχολείων.
Αναφορικά με το ΕΣΠΑ ο Νομάρχης Τρικάλων υπογράμμισε ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση πιστοποιήθηκε για την παροχή υπηρεσιών με ISO 9001:2000 για εκτέλεση έργων του ΕΣΠΑ, λέγοντας ότι ενταγμένα έργα στο ΕΣΠΑ βρίσκονται 3 νέες μεγάλες σχολικές μονάδες (Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο, Δημοτικά Σωτήρας και Πυργετού), καθώς και η ολοκλήρωση του οδικού κυκλώματος Μετεώρων. Επίσης, για το πρόγραμμα "Αλέξανδρος Μπαλτατζής", παρά τα εμπόδια που συναντήσαμε εντάξαμε τα φράγματα – λιμνοδεξαμενές Νεοχωρίτη, Παλαιομονάστηρου, Πιαλείων, Πλατάνου κ.α., πολλά αρδευτικά έργα και έργα αγροτικής οδοποιίας και την υπογείωση όλων των αρδευτικών δικτύων στο Νομό.
Από τον απολογισμό δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και η ίδρυση των δύο Τμημάτων ΤΕΙ, αφού σύμφωνα με τον κ. Βλαχογιάννη «αγωνιστήκαμε και κερδίσαμε τα ΤΕΙ με την ίδρυση δύο Τμημάτων στην πόλη μας (Αποκατάσταση και Ανακαίνιση Κτιρίων και Δομικών Έργων). Σταθήκαμε δίπλα στο ΤΕΦΑΑ. Το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ ήταν στις προτεραιότητες μας και σήμερα οι προκλήσεις είναι πολλές με τα επιχειρούμενα σχέδια τύπου "Καλλικράτη" στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το δηλώσαμε και το ξαναλέμε. Δεν χαρίζουμε σε κανέναν το ΤΕΙ και το ΤΕΦΑΑ». Ενώ, αναφορικά με τις σχολικές υποδομές τόνισε ότι στην οκταετία 2003 – 2008 η Νομαρχία Τρικάλων άλλαξε ριζικά την εικόνα στις σχολικές υποδομές και τα κτίρια των σχολείων στο Νομό μας. «Κατασκευάσαμε νέα σχολεία και νηπιαγωγεία, προστέθηκαν αίθουσες σε Γυμνάσια και Λύκεια, κατασκευάστηκαν προκάτ σχολεία, βελτιώθηκαν οι σχολικές υποδομές και αναδείξαμε τα παλιά πέτρινα σχολεία του Νομού μας. Συνολικά κατασκευάστηκαν, 153 νέες αίθουσες, 27 εργαστήρια, 52 ειδικές αίθουσες, 4 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, 20 σχολεία συντηρήθηκαν και ανακαινίστηκαν», σημείωσε ο κ. Βλαχογιάννης.
Κλείνοντας τον απολογισμό του ευχαρίστησε τους βουλευτές του Νομού που στήριξαν το έργο του, τους Δημάρχους και τους αιρετούς για την άριστη συνεργασία που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, «τέλος, αισθάνομαι την ανάγκη να ζητήσω συγγνώμη που παρά τη βούλησή μας δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τον οδικό άξονα Τρικάλων – Λάρισας για υπαιτιότητα που δεν οφείλεται στη Νομαρχία Τρικάλων».