Η οικονομική συγκυρία αναγκάζει τους Τρικαλινούς καταναλωτές να στρέφονται στις προσφορές, και να προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώνουν δραστικά τα έξοδά τους.
Πλέον ο παραμικρός
εκτροχιασμός του μηνιαίου προϋπολογισμού του κάθε νοικοκυριού, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην οικογενειακή οικονομική διαχείριση. Ήδη, η αγοραστική δύναμη εμφανίζεται αρκετά μειωμένη λόγω των συνεχών αυξανόμενων τιμών των προϊόντων, της ανεργίας αλλά και της μείωσης των μισθών.
Όπως τονίζουν άνθρωποι της αγοράς η προτίμηση των Τρικαλινών στα προϊόντα με κριτήριο επιλογής πρώτα την τιμή, φέτος έχει κορυφωθεί. Αυτή τη στιγμή οι καταναλωτές δεν ψάχνουν απλά το φτηνό αλλά το φτηνότερο. Έτσι συναντά κανείς προϊόντα που πωλούνται σε τιμές προσφοράς από το εμπορικό ράφι μέχρι και στο ράφι στο σούπερ μάρκετ. Η σωστή επιλογή προσφορών που «κρύβονται» καθημερινά στα ράφια των σούπερ μάρκετ μπορεί να μειώσει ακόμα και κατά 50% το ετήσιο κόστος για την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων, αφού είναι δυνατό να σας χαρίζουν το 1 στα 2 προϊόντα που αγοράζετε.
Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κατά μέσο όρο οι Έλληνες επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ 7 φορές τον μήνα ξοδεύοντας κάθε φορά από 63 ευρώ, όταν πέρσι σε καθεμιά από τις 6,3 επισκέψεις που έκαναν δαπανούσαν 71,5 ευρώ. Μάλιστα σύμφωνα με την ίδια έρευνα το τελευταίο διάστημα υπάρχει ισχυρότατη ένδειξη περιορισμού των παρορμητικών αγορών και αύξησης του προγραμματισμού.
Στην ουρά των προσφορών
Ενδεικτική ήταν η κατάσταση που επικρατούσε χθες το πρωί σε σούπερ μάρκετ που λειτουργεί στο κέντρο της πόλης. Το σούπερ μάρκετ που αλλάζει επωνυμία προχώρησε σε μία γενναιόδωρη προσφορά με στόχο να αδειάσουν τα ράφια του μειώνοντας για χθες Δευτέρα τις τιμές των προϊόντων του κατά 50%. Αποτέλεσμα να επικρατήσει το αδιαχώρητο. Από νωρίς το πρωί οι καταναλωτές ήταν συγκεντρωμένοι πριν καν ανοίξει τις πύλες του το κατάστημα. Μέσα σε λίγες ώρες τα ράφια κυριολεκτικά άδειασαν ενώ κάποιοι χρειάστηκε να περιμένουν ακόμη και τέσσερις ώρες για να πληρώσουν στο ταμείο! Όπως ανέφερε ένας καταναλωτής, «Δεν έχουμε περιθώρια να παραβλέπουμε τις προσφορές. Σκεφτείτε ότι στα εβδομαδιαία ψώνια, χωριζόμαστε με τη γυναίκα μου στα σούπερ μάρκετ και συγκρίνουμε δια τηλεφώνου τιμές, κι έπειτα αγοράζουμε. Αλλιώς δεν επιβιώνουμε».