Μάστιγα τα τροχαία ατυχήματα
Αυξάνονται οι έλεγχοι στο νομό για τον περιορισμό των παραβάσεων
Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που παρουσίασε η αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή για τη χώρα μας σε ότι αφορά τα τροχαία ατυχήματα. Σύμφωνα με την επιτροπή, φαίνεται ότι
ναι μεν η κατάσταση βελτιώθηκε από το 2001, όταν στην Ελλάδα σκοτώνονταν σε τροχαία δυστυχήματα 172 άνθρωποι ανά εκατομμύριο, ωστόσο ακόμη και το 2010, παρά τη μείωση των θανάτων κατά 30%, στην Ελλάδα σκοτώνονται κατ' αναλογία οι περισσότεροι άνθρωποι απ' ό, τι σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ακόμη όμως και αυτή η μείωση των θανάτων είναι από τις μικρότερες, γεγονός που σημαίνει ότι ακόμη δεν έχουμε προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τον περιορισμό του προβλήματος.
Ποσοστό 75% των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλεται σε τέσσερις αιτίες: υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση φωτεινού σηματοδότη, μη χρήση ζωνών ασφαλείας και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σε ότι αφορά στο νομό Τρικάλων, σύμφωνα με το διοικητή της τροχαίας κ. Θανάση Καππά, η κατάσταση έχει παρουσιάσει σημαντικά στοιχεία βελτίωσης. «Ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων που έχουν σημειωθεί στο οδικό δίκτυο του νομού, δεν είναι τόσο ανησυχητικός χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μας προβληματίζει. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οφείλονται σε σοβαρές αμέλειες και παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Η αλήθεια είναι ότι αρκετοί οδηγοί έχουν συνετιστεί και οδηγούν πολύ προσεκτικά στο εθνικό οδικό δίκτυο του νομού. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι κατά κάποιον τρόπο τα περισσότερα ατυχήματα σημειώνονται στο επαρχιακό δίκτυο. Ενδεικτικό είναι ότι πλέον, έχουμε λιγότερες παραβάσεις σε ότι αφορά τη ζώνη ασφαλείας, γεγονός που αποδεικνύει ότι οδηγοί και επιβάτες έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία της. Ωστόσο, βλέπουμε ότι σημειώνεται αύξηση στη χρήση του κινητού κατά την οδήγηση, παράβαση στην οποία οφείλονται πολλά ατυχήματα». Όπως σημειώνει ο διοικητής, οι έλεγχοι, ειδικά το καλοκαίρι, είναι εντατικοί και καλεί τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Σε ότι αφορά στο οδικό δίκτυο του νομού, ο κ. Καππάς τονίζει ότι ναι μεν υπάρχουν κάποιες παραλείψεις, όπως για παράδειγμα στην Τρικάλων – Καλαμπάκας, όπου από ένα σημείο κι έπειτα δεν υπάρχει διαχωριστικό παρά το γεγονός ότι αποτελεί μέρος του εθνικού δικτύου, διαφαίνονται όμως κάποια σημάδια βελτίωσης. Αυτό που παραμένει βέβαια σημαντικό, είναι κάποια στιγμή να αποκτήσουμε σωστή φιλοσοφία ως οδηγοί, κάτι που θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσα από τη σχολική διαπαιδαγώγηση