Μείζον ζήτημα ασφάλειας, δημιουργούν οι περικοπές στον ΟΣΕ και ειδικά στον Σταθμό των Τρικάλων, οι οποίες είναι δυνατό να προκαλέσουν ακόμη και θανατηφόρο δυστύχημα.
Λόγω της ύπαρξης μίας
βάρδιας πλέον σε καθημερινή βάση στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό των Τρικάλων και της κατάργησης αυτών το Σαββατοκύριακο, η αυτόματη χρήση των μπαρών απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων και πεζών από διαβάσεις της σιδηροδρομικής γραμμής είναι αναξιόπιστη.
Και αυτό διότι οι μπάρες στις διαβάσεις, Φλαμουλίου, Σαραγίων, Πύλης, Γαρδικάκι, Πύργου κλπ ελέγχονται από τους υπαλλήλους του Σταθμού. Όταν η αμαξοστοιχία εισέρχεται στον Σταθμό, οι μπάρες κατεβαίνουν αυτόματα. Αν όμως καθυστερήσει να αναχωρήσει για πάνω από 2,5 λεπτά, κάτι πολύ φυσιολογικό, αφού πολλές φορές είναι πλήρεις και χρειάζεται αρκετή ώρα να αποβιβαστούν ή να επιβιβαστούν οι επιβάτες, τότε αυτόματα οι μπάρες ανεβαίνουν, χωρίς να έχει περάσει το τρένο, το οποίο θα εμφανιστεί στις διαβάσεις δευτερόλεπτα ή και λεπτά αργότερα και θα περάσει από αφύλακτες διαβάσεις.
Μέχρι τώρα υπάρχουν τρία περιστατικά στις διαβάσεις των τρένων, με οχήματα που κινδύνευσαν να παρασυρθούν από την αμαξοστοιχία, λόγω του προαναφερθέντος φαινομένου, τα οποία όμως δεν εξελίχθηκαν τελικά σε μείζονα ατυχήματα, όμως, όπως τονίζουν ειδικοί, είναι θέμα χρόνο κάτι να συμβεί και εύχονται να μην είναι θανατηφόρο.
Επίσης, εκτός από τις διαβάσεις, κίνδυνος υπάρχει και τα απογεύματα στις καθημερινές και καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας τα Σαββατοκύριακα, διότι εφόσον δεν υπάρχει προσωπικό, δεν ελέγχεται ο Σταθμός και οι δεκάδες επιβάτες είναι ανύποπτα εκτεθειμένοι σε πολλούς κινδύνους, ιδίως όταν εισέρχεται η αμαξοστοιχία για να αποβιβάσει και να επιβιβάσει επιβάτες.
Χάνει έσοδα
Επιπλέον, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, ο ΟΣΕ χάνει περισσότερα έσοδα απ' όσα εξοικονομεί από τις περικοπές, λόγω του ότι η ανυπαρξία υπαλλήλων στον Σταθμό εξαναγκάζει τους επιβάτες να βγάζουν εισιτήρια εντός του τρένου. Όμως, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του μοναδικού ελεγκτή να εξυπηρετήσει τους δεκάδες, ενίοτε εκατοντάδες, επιβάτες της Θεσσαλίας και να κόψει όλα τα εισιτήρια, αυτό πρακτικά είναι αδύνατο, αφού οι αποστάσεις είναι μικρές, οι σταθμοί κοντινοί και οι επιβάτες πάρα πολλοί για έναν υπάλληλο, που πρέπει να διεκπεραιώσει το κόψιμο, την είσπραξη, τα ρέστα κλπ.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, κάνοντας λόγο για μεθόδευση, έχουν αποστείλει σχετικό υπόμνημα στην Βουλή και καλούν του βουλευτές να ενεργήσουν, ώστε να αποφευχθεί η υποβάθμιση των Σταθμών Τρικάλων και Καλαμπάκας και κατά συνέπεια όλου του Νομού, δημιουργώντας παράλληλα προβλήματα, ακόμη και επιβίωσης σε υπαλλήλους του Οργανισμού.
Να είναι προσεκτικοί
Ο υπάλληλος του ΟΣΕ και δημοτικός σύμβουλος Τρικκαίων Τάκης Παζαΐτης, σχολιάζοντας τα παραπάνω, τονίζει πως “οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε στάση αναμονής, περιμένοντας τις εξελίξεις στο θέμα και εκφράζει την ευχή να παραμείνουν κανονικά ενεργοί οι σταθμοί Τρικάλων και Καλαμπάκας, ώστε να συνεχίσουν να προσφέρει τις υπηρεσίες του ο ΟΣΕ σε όλους του πολίτες. Σε αντίθετη περίπτωση, ο οδικά απομονωμένος Νομός, θα καταστεί και σιδηροδρομικά απομονωμένος, με προφανείς συνέπειες για τον τόπο”.
Όσον αφορά το θέμα της ασφάλειας, ο κ. Παζαΐτης συνιστά στους οδηγούς και πεζούς που θέλουν να διασχίσουν φυλασσόμενη σιδηροδρομική διάβαση, να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και να διπλοελέγχουν τις γραμμές, πριν αποφασίσουν να τις περάσουν, ενώ προσεκτικοί οφείλουν να είναι και όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν με τρένο και η αναχώρηση ή η άφιξη είναι σε ώρες που δεν εργάζονται υπάλληλοι και ο Σταθμός είναι κλειστός.