Ποια η θέση της δημοτικής αρχής - Μια τέτοια προοπτική συνδέει τουριστικά το Πήλιο με τα Μετέωρα
Η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αφορά ολόκληρη τη Θεσσαλία, συνδέοντας σιδηροδρομικά το Βόλο με την Καλαμπάκα και
όχι μόνο τους νομούς της ανατολικής Θεσσαλίας
Το όραμα του θεσσαλικού σιδηρόδρομου θα επιδιώξει να υλοποιήσει η Θεσσαλία αξιοποιώντας την πρωτοβουλία «Jessica», που χρηματοδοτεί ολοκληρωμένες βιώσιμες επενδύσεις σε αστικές περιοχές. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η θέση της δημοτικής αρχής είναι διαφορετική από αυτή που εκφράστηκε στην προχθεσινή εκδήλωση παρουσίασης της πρωτοβουλίας Jessica στη Λάρισα.
Βόλος-Καλαμπάκα
Μιλώντας χθες ο δήμαρχος Τρικκαίων κ. Χρήστος Λάππας, ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αφορά ολόκληρη τη Θεσσαλία, συνδέοντας σιδηροδρομικά το Βόλο με την Καλαμπάκα και όχι μόνο τους νομούς της ανατολικής Θεσσαλίας. Εξηγώντας αυτή τη θέση του είπε πως αυτό θα πρέπει να γίνει για να συνδεθούν τουριστικά δύο δυναμικοί πόλοι της Θεσσαλίας. Η περιοχή των Μετεώρων με την περιοχή του Πηλίου. Ο ίδιος πάντως δεν παρέλειψε να τονίσει πως στο πλαίσιο αυτής της πρότασης συζήτησε και με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό, ο οποίος προφορικά έδειξε να συμφωνεί με την υλοποίησή της.
Αξία
Πάντως όπως τονίστηκε στην προχθεσινή παρουσίαση του προγράμματος Jessica το έργο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου και η ηλεκτροκίνησή της θα δώσει προστιθέμενη αξία στις συνεργαζόμενες πόλεις αλλά και σε όλη τη Θεσσαλία.
Σημαντικά θα είναι και τα οφέλη για την οικονομία, αφού οι δύο πόλεις θα λειτουργούν ως ενιαία ημερήσια ζώνη εργασίας, κατοικίας και μετακίνησης αγαθών και υπηρεσιών.
Το έργο είναι απαίτηση πολλών χρόνων στη Θεσσαλία και θα πρέπει στη συνέχεια να ενισχυθεί, ώστε να πραγματοποιηθεί και το όραμα του θεσσαλικού σιδηροδρόμου.
Η ειδική ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον φορέων της αυτοδιοίκησης και υπηρεσιακών παραγόντων από τη Θεσσαλία, τη Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο έδωσε την ευκαιρία στους δυνητικούς δικαιούχους και ενδιαφερομένους να αποκτήσουν μια πρώτη εικόνα σε σχέση με τις βασικές αρχές και τη λειτουργία του χρηματοδοτικού μηχανισμού Jessica, μέσα από παραδείγματα εφαρμογής του σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το μέσο
Το μέσο χρηματοδοτικής τεχνικής JESSICA, είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) και την Τράπεζα Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης. Μέσω των νέων διαδικασιών, παρέχεται στα κράτη – μέλη η ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν μέρος των μη επιστρεπτέων επιχορηγήσεων που λαμβάνουν από την Ε.Ε. μέσω των διαρθρωτικών ταμείων, για να επενδύουν, υπό μορφή επιστρεπτέων χρηματοδοτήσεων, σε έργα που εντάσσονται στο πλαίσιο ολοκληρωμένων σχεδίων για την προαγωγή βιώσιμης αστικής ανάπτυξης. Οι επενδύσεις αυτές οι οποίες μπορούν να έχουν τη μορφή ιδίων κεφαλαίων. δανείων ή και εγγυήσεων, πραγματοποιούνται μέσω Ταμείων Αστικής Ανάπτυξης και εάν είναι απαραίτητο μέσω Ταμείων Συμμετοχών (holding founds). Να σημειωθεί ότι η περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετέχει με το ποσό των 20 εκατ. ευρώ στη διαμόρφωση του ελληνικού Ταμείου Χαρτοφυλακίου του Jessica.
Η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αφορά ολόκληρη τη Θεσσαλία, συνδέοντας σιδηροδρομικά το Βόλο με την Καλαμπάκα και
όχι μόνο τους νομούς της ανατολικής Θεσσαλίας
Το όραμα του θεσσαλικού σιδηρόδρομου θα επιδιώξει να υλοποιήσει η Θεσσαλία αξιοποιώντας την πρωτοβουλία «Jessica», που χρηματοδοτεί ολοκληρωμένες βιώσιμες επενδύσεις σε αστικές περιοχές. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η θέση της δημοτικής αρχής είναι διαφορετική από αυτή που εκφράστηκε στην προχθεσινή εκδήλωση παρουσίασης της πρωτοβουλίας Jessica στη Λάρισα.
Βόλος-Καλαμπάκα
Μιλώντας χθες ο δήμαρχος Τρικκαίων κ. Χρήστος Λάππας, ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αφορά ολόκληρη τη Θεσσαλία, συνδέοντας σιδηροδρομικά το Βόλο με την Καλαμπάκα και όχι μόνο τους νομούς της ανατολικής Θεσσαλίας. Εξηγώντας αυτή τη θέση του είπε πως αυτό θα πρέπει να γίνει για να συνδεθούν τουριστικά δύο δυναμικοί πόλοι της Θεσσαλίας. Η περιοχή των Μετεώρων με την περιοχή του Πηλίου. Ο ίδιος πάντως δεν παρέλειψε να τονίσει πως στο πλαίσιο αυτής της πρότασης συζήτησε και με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό, ο οποίος προφορικά έδειξε να συμφωνεί με την υλοποίησή της.
Αξία
Πάντως όπως τονίστηκε στην προχθεσινή παρουσίαση του προγράμματος Jessica το έργο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου και η ηλεκτροκίνησή της θα δώσει προστιθέμενη αξία στις συνεργαζόμενες πόλεις αλλά και σε όλη τη Θεσσαλία.
Σημαντικά θα είναι και τα οφέλη για την οικονομία, αφού οι δύο πόλεις θα λειτουργούν ως ενιαία ημερήσια ζώνη εργασίας, κατοικίας και μετακίνησης αγαθών και υπηρεσιών.
Το έργο είναι απαίτηση πολλών χρόνων στη Θεσσαλία και θα πρέπει στη συνέχεια να ενισχυθεί, ώστε να πραγματοποιηθεί και το όραμα του θεσσαλικού σιδηροδρόμου.
Η ειδική ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον φορέων της αυτοδιοίκησης και υπηρεσιακών παραγόντων από τη Θεσσαλία, τη Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο έδωσε την ευκαιρία στους δυνητικούς δικαιούχους και ενδιαφερομένους να αποκτήσουν μια πρώτη εικόνα σε σχέση με τις βασικές αρχές και τη λειτουργία του χρηματοδοτικού μηχανισμού Jessica, μέσα από παραδείγματα εφαρμογής του σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το μέσο
Το μέσο χρηματοδοτικής τεχνικής JESSICA, είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) και την Τράπεζα Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης. Μέσω των νέων διαδικασιών, παρέχεται στα κράτη – μέλη η ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν μέρος των μη επιστρεπτέων επιχορηγήσεων που λαμβάνουν από την Ε.Ε. μέσω των διαρθρωτικών ταμείων, για να επενδύουν, υπό μορφή επιστρεπτέων χρηματοδοτήσεων, σε έργα που εντάσσονται στο πλαίσιο ολοκληρωμένων σχεδίων για την προαγωγή βιώσιμης αστικής ανάπτυξης. Οι επενδύσεις αυτές οι οποίες μπορούν να έχουν τη μορφή ιδίων κεφαλαίων. δανείων ή και εγγυήσεων, πραγματοποιούνται μέσω Ταμείων Αστικής Ανάπτυξης και εάν είναι απαραίτητο μέσω Ταμείων Συμμετοχών (holding founds). Να σημειωθεί ότι η περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετέχει με το ποσό των 20 εκατ. ευρώ στη διαμόρφωση του ελληνικού Ταμείου Χαρτοφυλακίου του Jessica.