“Πράσινο” για την κατασκευή της οδού Τρικάλων-Πύλης
Δόθηκε προχθές με την υπογραφή της σύμβασης
Πολύς λόγος είχε γίνει τα τελευταία δυο χρόνια για τον δρόμο Τρικάλων - Πύλης και την ανάγκη κατασκευής νέου οδικού δικτύου, μιας και η διέλευση μέσα από κατοικημένες περιοχές, έχει σταθεί αφορμή για πολλά τροχαία ατυχήματα και θανατηφόρες συγκρούσεις.
Προχθές, δυο μέρες πριν τα Χριστούγεννα, ο νομάρχης Τρικάλων κ. Ηλ. Βλαχογιάννης και με την βοήθεια της Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Π. Γερακούδη, υπέγραψε τελικά την σύμβαση με την οποία δίνεται το πράσινο φως για την έναρξη κατασκευής του έργου αυτού, το οποίο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Να θυμίσουμε πως ο κ. Βλαχογιάννης είχε από καιρό ξεκινήσει τον αγώνα δρόμου για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ πριν λήξει η θητεία της Νομαρχιακής Αρχής (και παράλληλα, κλείσει και το κεφάλαιο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης) και εγκαταλειφθούν στην τύχη τους τα έργα. Γι' αυτό λοιπόν, στη Νομαρχία είχαν στρωθεί στην δουλεία, συνέταξαν τις περιβαλλοντικές μελέτες αλλά και όλα όσα χρειάζονται για την ένταξη των έργων και ξεκίνησαν τις διαδικασίες. Όμως οι μήνες περνούσαν και παρά το γεγονός ότι οι σχετικές μελέτες είχαν ολοκληρωθεί, εντούτοις παρατηρούνταν καθυστέρηση ένταξης του έργου.
Πριν από περίπου δυο εβδομάδες, ο κ. Βλαχογιάννης, απαντώντας σε ερώτημα εκπροσώπου του τοπικού Τύπου για το αν έχει ενημερωθεί η Περιφερειάρχης για την καθυστέρηση του έργου, είχε αφήσει αιχμές για την Περιφέρεια, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: “Όχι, δεν υπήρξε κάποια επικοινωνία με την Γενική Γραμματέα για την καθυστέρηση, γιατί υπήρξε δέσμευση ότι αυτό θα είχε ήδη ενταχθεί. Από εκεί και πέρα, καταλαβαίνετε ότι θα πρέπει η Περιφέρεια να πει γιατί δεν έχει ενταχθεί".
Ευτυχώς όμως όπως προαναφέραμε προχθές υπεγράφη η σύμβαση, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. Μιλώντας στους εκπροσώπους του τοπικού Τύπου χθες το πρωί, ο νομάρχης Τρικάλων τόνισε: “Μετά από πολλές πιέσεις υπεγράφη η ένταξη του έργου του δρόμου Τρίκαλα-Πύλη, το τμήμα από Καραβόπορο μέχρι Λυγαριά, στο ΕΣΠΑ. Είναι μια πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη γιατί δρομολογείται και η κατασκευή του άξονα. Ήταν το κύριο αίτημα μας αυτή την στιγμή και ήταν και το μόνο ώριμο έργο σε επίπεδο Θεσσαλίας εδώ και πολύ χρόνο που έπρεπε να ενταχθεί”.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όσους συνέβαλλαν στο να συνταχθεί η μελέτη, με την οποία θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το έργο, λέγοντας: “Γι αυτό θέλω να ευχαριστήσω κατά αρχάς τις υπηρεσίες της Νομαρχίας που έκαναν όλες τις πρόδρομες ενέργειες, προετοίμασαν την μελέτη, ξεπέρασαν όλες τις δυσκολίες Να ευχαριστήσω όλα τα Δημοτικά Συμβούλια των Γόμφων, Πιαλείων και Πύλης που συναίνεσαν και έτσι βρήκαμε μια κοινή συνισταμένη για την χάραξη του νέου δρόμου και βέβαια, να ευχαριστήσω την Περιφερειάρχη γιατί η συνεργασία μας σε αυτό το έργο ήταν πραγματικά πάρα πολύ καλή και με δικές της ενέργειες έγινε δυνατή και η ένταξη αυτού του δρόμου στο ΕΣΠΑ”.
Ολοκληρώνοντας ο κ. Βλαχογιάννης επεσήμανε πως εισέπραξε την δέσμευση του υφυπουργού πως θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα έργα των οποίων οι μελέτες είναι έτοιμες από καιρό: “Συζήτησα με τον κ. Μαγκριώτη και το θέμα της γέφυρας στον Πορταικό ποταμό. Υπάρχει δέσμευση του σε μένα στην σύσκεψη που είχαμε κάνει στη Λάρισα για να ενταχθεί και αυτή η γέφυρα στο ΕΣΠΑ Ο δρόμος Τρίκαλα-Καρδίτσα και ο δρόμος από γέφυρα Αλεξίου μέχρι Αρματολικό. Με αυτές τις εντάξεις και τις δεσμεύσεις πιστεύουμε οτι ολοκληρώνονται οι προγραμματικές συμφωνίες και δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει όλοι πριν από πολλά χρονιά και χαιρόμαστε γι αυτό “
Το έργο
Το έργο αναμένεται να κοστίσει 25.827.000 ευρώ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που υπάρχει. Η εργολαβία, προβλέπει εργασίες χωματουργικών, τεχνικών έργων αποχέτευσης και αποστράγγισης της οδού, όπως επίσης και εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών και σήμανσης στην οδό Τρικάλων - Πύλης, από την γέφυρα Καραβόπορου μέχρι και την Λυγαριά.
Η εργολαβία, προβλέπει εργασίες χωματουργικών, τεχνικών έργων αποχέτευσης και αποστράγγισης της οδού, όπως επίσης και εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών και σήμανσης στην οδό Τρικάλων - Πύλης, από την γέφυρα Καραβόπορου μέχρι και την Λυγαριά. Ειδικότερα προβλέπεται:
- Η κατασκευή κύριας αρτηρίας, μήκους 9,5 χιλιομέτρων. Στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπεται η κατασκευή δρόμου πλάτους 20 μέτρων, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο από σκυρόδεμα τύπου New Jersey.
- Η κατασκευή συνδετήριας οδού της παλαιάς εθνικής οδού με τη νέα χάραξη, μήκους 1,1 χιλιομέτρου περίπου. Στο συγκεκριμένο τμήμα, θα κατασκευαστεί 1λωρίδα ανά κατεύθυνση, ενώ το πλάτος του δρόμου θα είναι 10 μέτρα περίπου.
- Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου δεξιά, κατά την φορά χιλιομέτρησης, μήκους 2,6 χιλιομέτρων περίπου, αλλά και η κατασκευή παράπλευρου δικτύου αριστερά κατά την φόρα χιλιομέτρησης, μήκους 1,4 χιλιομέτρου περίπου. Και στις δυο περιπτώσεις, θα κατασκευαστούν παράπλευροι δρόμοι, μόνο στα σημεία που υπάρχουν εμπορικές και βιομηχανικές δραστηριότητες, ενώ ο δρόμος θα είναι πλάτους 8 μέτρων περίπου.
- Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου, σύνθετης μορφής σταυρού και ταυ, στο Δροσερό.
- Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου μορφής διπλού ταυ στον Παραπόταμο
- Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου μορφής ταυ στη Λυγαριά
- Η αναμόρφωση του ισόπεδου κόμβου Γόμφων, με την μορφή ταυ